Signatures are also to be found on drawings and engravings. The “Kupferstichkabinett”, the Drawings and Print Room of Staatliche Museen zu Berlin, contains many of the numerous high-quality works that Alessandro della Latta examines. How did the masters use their signatures? While we know of only a few signed drawings by Rembrandt, he chose to sign The Last Supper – why? To what extent is Albrecht Dürer’s signature a creative tool and consequently a part of the work? In the video, della Latta not only answers these questions but also explains what role the style of writing played, and how the writing itself became art.
Essenzielle Cookies
Diese Cookies sind unbedingt erforderlich, um Ihnen eine funktionsfähige, sichere und stabile Website zur Verfügung stellen zu können. Es werden keine personen-bezogenen Daten gespeichert.
Präferenzen
Hiermit willige ich in die Verwendung von Cookies ein, die meine Präferenzen speichern und den Seitenaufruf personalisieren.
Statistiken
Hiermit willige ich in die Verwendung von Cookies ein, die in anonymisierter Form mein Nutzungsverhalten analysieren.