Paul Klee’s Vermessene Felder (Measured fields) of 1929 and Max Slevogt’s Bazarstraße in Assuan II (Bazar in Aswan II) of 1914 – highly different pieces yet with something in common. Both works were the result of inspiration the artists gained during their travels in Egypt. Dr. Anette Kruszynski, Head of the Curatorial Department at Stiftung Kunstsammlung NRW, explains how much Egypt features in such an abstract work as Vermessene Felder. Heike Biederman, conservator at the New Masters Gallery, illustrates above all the interplay of colours in the painting Bazarstraße in Assuan II.
Essenzielle Cookies
Diese Cookies sind unbedingt erforderlich, um Ihnen eine funktionsfähige, sichere und stabile Website zur Verfügung stellen zu können. Es werden keine personen-bezogenen Daten gespeichert.
Präferenzen
Hiermit willige ich in die Verwendung von Cookies ein, die meine Präferenzen speichern und den Seitenaufruf personalisieren.
Statistiken
Hiermit willige ich in die Verwendung von Cookies ein, die in anonymisierter Form mein Nutzungsverhalten analysieren.